Self-service business intelligence v SQL Serveri 2012

Cieľ kurzu: SQL Server 2012 priniesol viacero noviniek pre business intelligence. Cieľom tohto kurzu je naučiť účastníkov, ako si môžu koncoví užívatelia sami analyzovať dáta a vytvárať vlastné reporty, bez potreby technických znalostí či komplikovaných riešení. Začneme analýzou dát v prostredí tabulárnych modelov SQL Servera, a budeme pokračovať samoobslužnými analýzami v prostredí Excelu 2010 pomocou výkonného nástroja PowerPivot. Následne si prejdeme možnosti samostatného vytvárania reportov užívateľmi v prostredí Report Buildera. Potom si prejdeme možnosti BI v SharePointe 2010, ktorý slúži ako primárna platforma Microsoftu pre kolaboráciu v prostredí BI riešení, a integráciu predchádzajúcich nástrojov s ním. Nakoniec si pozrieme extrémne ľahké a rýchle analýzy vo forme vizualizácie dát v nástroji Power View, kde ľubovoľný užívateľ vytvorí pôsobivú analýzu a prezentáciu dát na zopár kliknutí myšou.

Trvanie: 2 dni

Vstupné požiadavky: Všeobecné základy z reportingu a analýz, optimálne je poznať procesy riadenia a rozhodovania v podniku. Vítané sú poznatky zo štatistiky.

Obsahová náplň:

Samoobslužné analýzy – Tabular models a PowerPivot

  • Využitie tabulárnych modelov pre samoobslužné analýzy
  • Vytváranie tabulárnych modelov v prostredí SQL Server Data Tools
  • Tvorba sumárov a medzisúčtov
  • Tvorba hierarchií a KPI
  • Vytváranie relácií v modeloch
  • Bezpečnosť a riadenie prístupu k modelom
  • Úvod do technológie PowerPivot for Excel
  • Vytváranie dátových modelov pre PowerPivot
  • Načítanie dát do prostredia PowerPivot
  • Tvorba dátových modelov priamo v PowerPivot
  • Práca s obrovským množstvom dát
  • Analýzy What-If
  • Slicery
  • Time Intelligence
  • Vlastné kalkulácie použitím jazyka DAX – Data Analysis Expressions
  • Používanie kontingenčných tabuliek pre dáta z PowerPivotu
  • Analýza dát z reportov v PowerPivote

Vytváranie vlastných reportov

  • Úvod do Report Buildera
  • Vytváranie základných aj pokročilých reportov
  • Publikovanie reportov a automatický odber reportov
  • Používanie iných reportov ako dátových zdrojov
  • Reporting zo SharePoint zoznamov (zoznam úloh, projektov, …)
  • Mapy a geografické dáta v reportoch, integrácia s Bing Maps
  • Report parts – zdieľanie častí reportov medzi užívateľmi
  • Zoskupovanie a filtrovanie údajov
  • Používanie výrazov pre komplexné reporty
  • Export reportov do formátu PDF, Word, Excel, JPEG, XML, CSV, …
  • Pridanie navigácie a obsahu do reportov
  • Pridanie grafov, indikátorov, data bars a sparklines do reportov

BI v SharePoint 2010

  • PerformancePoint Services – KPI manažment
  • Excel Services – kolaborácia s Excelovskými hárkami
  • Visio Services – kolaborácia s Visiom
  • Reporting a Report Builder pre SharePoint
  • Data Alerts – reporty na základe zmeny dát
  • PowerPivot pre SharePoint
  • Zdieľanie reportov, PowerPivot Gallery
  • Default gallery view, theatre and carousel views v PowerPivot Gallery

Interaktívne analýzy v PowerView pre SharePoint 2010

  • Self-service reporting v prostredí Power View
  • Interaktívna vizualizácia a analýza dát pomocou Power View
  • Filtrovanie, zvýrazňovanie a triedenie zobrazení
  • Analýza historických dát v kontexte súčasných dát
  • Vytvorenie viacerých pohľadov na ten istý report
  • Design mode, Reading mode, Full-screen mode
  • Export analýz do PowerPointu a dynamické prezentácie
  • Zdieľanie reportov
  • Power View Gallery